martes, 20 de mayo de 2008

Orquesta Filarmónica de Jalisco, Klauspeter Seibel, director invitado Daniel Müller-Schott, violonchelo


Concierto viernes, 16 de Mayo

Orquesta Filarmónica de Jalisco
Klauspeter Seibel, director invitado
Daniel Müller-Schott, violonchelo

Teatro Degollado
20:30 Hrs.

Una noche espectacular el teatro lleno totalmente para disfrutar de la actuación de dos artistas de talla internacional, Daniel Muller al violonchelo y Klauspeter Seibel dirigiendo a la Orquesta Filarmónica de Jalisco

Daniel se presento en la primera parte con música de Camille Saints-Saens su interpretación provoco emociones internas muy especiales, mientras algunas piezas para unos parecían tristes la punto de el llanto, en mi caso parecía mas bien cuentos alegres, el tiempo se fue volando y 40 minutos fueron muy pocos, hubiera deseado mas música de violonchelo; el acompañamiento de la orquesta fue estupendo permitiendo al violonchelista exponer su destreza.

La pagina oficial de Daniel Muller se puede acceder desde aquí.

Un poco de lo que de el se ha dicho:

Daniel Müller-Schott

The world now has a new great cellist.” Politiken, Denmark

“The magnetic young German cellist Daniel Müller-Schott administered a dose of adrenaline ... a fearless player with technique to burn ... But even more impressive were his gorgeous, plush tone and his meticulous attention to expression.”
James R.Oestreich, The New York Times, July 2007

In only a few years, Daniel Müller-Schott has succeeded in establishing himself on the world’s important concert stages. With his technical brilliance and authority, coupled with great intellectual and emotional esprit, he fascinates his audiences. In recent years, Daniel Müller-Schott has found international acclaim for his high degree of musicality and the wealth of nuances in his playing, his constant search for a musical vision, and his uncompromising passion for music. It is especially important for him to discover unknown works and to extend his repertoire on the cello, for example through his own transcriptions, in particular to work closely with composers and to perform the music of the 20th and 21st centuries.

Un poco de lo que vimos la noche del viernes


No hay comentarios: